CRM'de Doğru Çözüm Ortağının Proje Üzerindeki Etkisi?

Evet şimdi ev ödevini tamamladınız, olası sistemleri değerlendirdiniz. Hatırlayın sadece CRM sistemi seçmiyorsunuz onun yanında iş ortağınızı da seçiyorsunuz. Bir yazılım satıcısını seçtiğinizde aşağıdakileri düşünün.

Demodan önce satıcılarla görüşme
Pazar' da kullanılabilir çeşitli CRM sistemleri ile kendinizi alıştırınız, şirketiniz için en iyi seçenek short-listleri siz olduğunuz için seçimler hakkında kendinize güvenebilirsiniz. En iyi üç sistemi seçiniz ve bu bilgileri sağlamak için aşağıdaki maddeleri satıcınıza sorunuz.

  • Tahmin edilen yapıyı, ihtiyaçlarınızı sisteme uyarlamak kaça mal olur?
  • Tahmin edilen lisans ve yerine getirmeniz için kaça mal olur?
  • Yıllık desteği ve bakım maliyetleri nedir?
  • Backoffice sistemlerinizi entegre etmek için bir modül var mı?

Yazılım üreticinizi bilin
Yazılım yapan şirketle tanıdık mısınız? Yazılım piyasasında saygı duyulan bir isim mi? Ne zamandır o sektörde? Ürünleri geleceğinin bir görüntüsüdür. Bunlar sadece CRM sistemini değerlendirmek için sorulan sorulardır. Açık bir biçimde bugün burada yarın gidiyorum tarzında bir şirket istemezsiniz.

Kullanımı kolay yazılımda ısrar edin
Eğer sisteminiz kullanışlı değilse çalışanlarınız bu konuda size maksimum verimi veremeyecektir. Kolay ve mantığa uygun bir sistem kullandığınızdan emin olun. Görüşme boyunca satıcınıza bunları sorunuz;
  • Yazılım arayüzünü kullanmak için verinin nerde girildiğini, ve yönetiminin nasıl yapıldığı.
  • Arayüzü benim şirketimin ihtiyaclarına yönelik yönetilebilir mi,değiştirileiblir mi?
  • Menüler arası geçiş ne kadar kolay ?
  • Ne türü yazılım dokümantasyonu ve eğitimin sağlanacaklar?
  • Teknik desteği değerlendirin?

Danışmanınız teknik sorular hakkındaki en iyi kaynağınız olmalı
Amacınız şirketinizde satış ve pazarlama süreçlerinizi iyileştirmek, buradan maksimum verimi almaktır. Proje öncesinde teknoloji olarak bunun sağlanacağını, şirket olarak bu alt yapıyı sağlayıp sağlayamadığınızı ya da ne gibi yeni yatırımlar yapacağınızı bilmeniz toplam yıllık maliyetiniz açısından çok önemlidir.
  • Müşteri aramaları nasıl bir hızla alınacak ?
  • Operasyon saatleri nedir ?
  • Sonraki saatlerde soru soranlar için geçerli olan seçenekler nelerdir.
  • Hangı yuklemeler yada servis planları gerektirir ?

Müşteri servis bölümünü sorun
Teknik olmayan araştırmalar için yazılım geliştiricinizin tahsis edilmiş bir takımı var mı? Müşterilerine yüksek nitelikli servisini, muntazam sağlamaya çalışan bir şirket arayın ve ürün soruları, müşteri geri beslemesi, emir izlemesi ve yazılım kayıt işlemiyle ilgilenmek için kaynaklara sahip olun.

Esnek raporlar elde etme
Şirketinizin ihtiyaçlarına yönelik esnek raporlar yapabileceğiniz bir sistem arayın. Seçeneklerinizi bir daha gözden geçirdiğiniz zaman, en kısa zamanda en etkili rapor biçiminin oluşturulabileceği bir sistem bulmaya çalısın.

Ne kadar yapılandırılabilir olduğunu sorun
Yazılımınız sistemin tüm görünümlerini değiştirmenize müsade ediyor mu? Düzenleme aracı kullanımı basit mi? Anında alanlar, tablolar, görünümler, ekranlar, scriptler oluşturmaya, değiştirmeye ve güvenlik ayarları yapma becerisine sahip mi?

Elektronik iş görme gücünü arayın
CRM satıcınız CRM sistemi içerisine uygulanabilir bir uygulama satıyor mu? Satıcınız otomatik vardiye yönetimi ve elektronik ticaret gibi gelişmiş kapasite ile mevcut arka ofis işlevlerinizi bağlamak için sistem kapasitesi sunabiliyor mu?

Büyüme seçeneklerini garantiye alın
İyi bir yazılım şirketi, yeni ürün özellikleri ve gelişimlerine yatırım yapar ve geliştirir. Çoğu zaman program güncellemeleri programın full versiyonundan daha az bir bedele mal olur. Hatta bazı satıcıların destek programlarında güncellemeler vardır. İyi bir yazılım üreticisi yılda bir kez servis anlaşması ya da makul fiyatlarla güncellemeler sağlamalıdır.


 
Comodo SSL